اقیانوس آبی همواره به دنبال نوآوری در فضای رقابتی است به طوری که استراتژی آبی اقیانوس نشان می دهد که سازمان باید تقاضای جدیدی را در یک فضای بازار بدون تردید یا "اقیانوس آبی" ایجاد کند، نه رقابت با سرپرستاران دیگر در یک صنعت موجود. سنگ بنای استراتژی آبی اقیانوس "نوآوری ارزش" است. اقیانوس آبی هنگامی ایجاد می شود که یک شرکت نوآوری ارزش ایجاد کند که به طور همزمان برای هر دو خریدار و شرکت ارزش ایجاد می کند ( بورلیدز،2014).

شرکت هایی که در صنایع به سرعت در حال رقابت هستند، همیشه تلاش می کنند تا خواسته های مشتریان خود را برآورده کنند. بازارهای جهانی این شرکت ها را هدایت می کنند تا عرضه های متنوعی را برای تقاضای رو به رشد مشتریان ایجاد کنند و رقابت های شدید در صنایع موجود ایجاد کنند(رفیق،اونس و نواز، 2015، لوهاندر،آهولاینن،ولوتنن،پلتاکاسکی،راتاو،2017). دلیل ایجاد استراتژی اقیانوس آبی  این است که می تواند ارزش های جدید را در رقابت یا حتی بازارهای جدید و مشتریان ایجاد کند(همان)


اقیانوس های قرمز همه صنایع موجود امروزه را نشان می دهند و فضای بازار شناخته شده است. در اقیانوس های قرمز، مرزهای صنعت تعریف و پذیرفته شده و قوانین رقابتی بازی شناخته شده است. در اینجا شرکت ها سعی می کنند خود را از رقبا بهتر کنند تا سهم بیشتری از تقاضای محصول یا خدمات را به دست آورند. با افزایش  فضای بازار رقابت  ، چشم انداز سود و رشد کاهش می یابد( بورلیدز،2014).

بیشتر محصولات، کالاهای مصرفی هستند یا بخش خاصی از بازار را پوشش می دهند. این رقابت باعث از بین رفتن بسیاری خواهد شد و این اقیانوس را خونین خواهد کرد   ( صمدی میارکلائی و همکاران ،1391).

در اقیانوسهای قرمز، رقابت سخت و کشنده ای میان سازمانها وجود دابرد به همین دلیل به اقیانوس قرمـز وخون آلود تشبیه شده است (تولاهی 1388).اقیانوسهای قرمز معرف کلیه صنایعی هستند که امروزه وجود دارند و فضاهای شناخته شده حوزه های کاری و خدماتی هستند (تولایی، 1387 ، صمدی میارکلائی و همکاران،1391).



تفات اقیانوس آبی و اقیانوس قرمز


استراتژی اقیانوس قرمز

استراتژی اقیانوس آبی

رقابت در فضای بازار موجود

خلق فضای بازار بی رقابت

پیروزی در رقابت

بی معنا ساختن رقابت

بکارگیری تقاضای موجود

خلق و تسخیر تقاضای جدید

جایگزینی بین ارزش- هزینه

شکستن جایگزینی بین ارزش هزینه

همراستا سازی کل سیستم فعالیتهای بنگاه با انتخاب استراتژیک آن برای تمایز یا هزینه پایین

همراستا سازی کل سیستم فعالیت های بنگاه برای تحقق همزمان تمایز و هزینه پایین


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : اقیانوس ,رقابت ,ایجاد ,بازار ,ارزش ,قرمز ,فضای بازار ,استراتژی اقیانوس ,اقیانوس قرمز ,قرمز استراتژی ,هزینه پایین ,قرمز استراتژی اقیانوس
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وانت بار تهران مینو رایانه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي نمایندگی فرامید 02133288705 02133288706 دانلود آهنگ ترکی Rachel